zondag 1 februari 2015

Roomie.nl

 
 

Vandaag ga ik het over iets heel anders hebben dan gewoonlijk. Misschien kennen jullie deze site al maar ik wil er graag over schrijven.
Vrienden zijn er voor elkaar. En sommigen hebben je vriendschap nog meer nodig dan je denkt. Want 1 kind per klas voelt zich thuis niet veilig en durft niemand te vertrouwen. Met het roomie symbool kun je laten zien dat jij klaar staat voor je vrienden.

Wat is roomie?
Een roomie is een symbool waarmee je laat zien dat je vrienden wilt helpen die het thuis moeilijk hebben. Je staat open voor hun verhaal. Je zet als het ware jouw kamerdeur open, zodat vrienden bij jou kunnen aankloppen als het thuis niet goed gaat.
En dat is heel belangrijk want veel van de jongeren die zich thuis niet veilig voelen, denken dat geen enkele vriend wil helpen. Terwijl 94% van de jongeren juist graag wil helpen!

 
Wat doe je als een vriend naar je toe komt?

Jongeren die zich thuis niet veilig voelen, zoeken hulp bij iemand die ze kunnen vertrouwen. Dat kun jij zijn! Maar wat doe je als een vriend bij jou aanklopt met een verhaal over thuis? Sta klaar voor je vrienden en zoek samen naar een oplossing.

Je kan verschillende dingen doen.
Praat er samen over.
Praat erover met een volwassene.
Praat met de kindertelefoon.

 
Ik heb nog oude, rubberen armbandjes van school. Daarop ga ik het roomie logo zetten. Zo laat ik het andere weten.
Kijk voor meer informatie hier: #Roomie
Doe jij mee?
 


 
 
Informatie is van de roomie site.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten