donderdag 12 februari 2015

MovieReview: Frozen

Zaterdag ga ik eindelijk mijn internetvriendin ontmoeten. Ik heb er echt veel zin in! Over zes dagen word ik zeventien. Zo oud. Ik wil nu heel graag aan mijn notebook werken maar ik ben de hele tijd bezig met mijn telefoon. Zelf wil ik heel graag dat de eerste pagina mooi word alleen ik heb geen idee wat ik erop moet doen. Voor de volgende bladzijdes heb ik al wel een idee.

Vandaag een review over een film die ik vaak gekeken heb!

Waar het over gaat:
In het koninkrijk Arendelle heeft het koninklijk echtpaar twee dochters: Elsa en Anna. Elsa is betoverd waardoor ze voorwerpen in ijs kan laten bevriezen. Ook kan ze sneeuw, ijspegels en ijzige golven laten ontstaan. Hoe ze aan deze vervelende eigenschappen komt, wordt in de film niet duidelijk gemaakt. Na een ongelukje (Anna raakt gewond en wordt door trollen weer beter gemaakt) mag Elsa niet meer met haar zusje spelen. Ze wordt opgesloten in een kamer en de twee kinderen groeien gescheiden van elkaar op. Als hun ouders op reis gaan, vergaat hun schip en niet veel later wordt Elsa tot koningin gekroond. Ze moet dan haar kamer verlaten en alles gaat dan mis. Arendelle wordt gevangen in een ijzige kou en Elsa vlucht de bergen in. Anna moet en zal weten wat er aan de hand is, en gaat haar achterna.

Mijn mening:
Ik vond het echt een hele leuke film. Ook al waren mijn verwachtingen hoog, de film was beter, leuker en mooier dan ik had verwacht. Het is een mooi verhaal en het einde is onverwacht. Er zijn allemaal leuke typetjes, die het nog leuker maken. Vooral Olaf (een sneeuwpop) die geloofd dat hij niet zal smelten in de zon en voor het eerst in zijn leven een neus krijgt. Hij vind dat helemaal geweldig. In de film wordt ook regelmatig gezongen, wat het allemaal nog leuker maakt. Ik ben er nu zeker van dat dit één van de leukste Disney films is die er is!

Geen opmerkingen: