vrijdag 6 februari 2015

Mijn intake ervaringen


Dit is de tijd van het jaar dat er volop opendagen zijn. Opzoek naar een opleiding die bij je past. Het valt niet mee. En dan als je eenmaal een opleiding gevonden hebt en school, dan komt de intake. Misschien is dat nog wel het moeilijkste van alles. Vandaag deel ik mijn ervaringen!


Ik heb twee keer een intake gehad op twee verschillende scholen. Dus ik kan zeggen dat ik wel een beetje ervaring heb.

Mijn eerste intake was voor een hele strenge school. Toen ik bij deze school binnenkwam wist ik het meteen: Dit is mijn school.
Ik schreef mij in voor de opleiding Game Artist. Dit houdt in dat je de achtergronden, poppetjes en wapens tekent en uitwerkt voor een game.
Voor deze opleiding moest ik een intake opdracht maken. Er zijn ook opleidingen waarbij je dit niet hoeft te doen.
Ik moest drie wapens, drie tegenstanders en een stad tekenen. Middagen lang ben ik bezig geweest.
Op de dag van mijn intake was ik echt zenuwachtig, want dit gesprek bepaald wel een deel van je leven. Mijn intake ging goed en de docenten waren enthousiast.
Nog geen week later kreeg ik een brief van de school. Ze hadden mij afgewezen. Misschien denk je dan, dan geven ze je een goede feedback. Nou dat deden ze niet.
Ergens zag ik een afwijzing aankomen. Onderschat een afwijzing in. Mensen denken dat het geen impact heeft, maar dat heeft het juist heel erg.

Vandaag had ik mijn andere intake voor de opleiding mediavormgeving. Hier hoefde ik niet echt iets voor te maken. Een site alleen, maar die had ik al. Uiteindelijk heeft hij die niet gezien. Hij heeft alleen maar mijn portfolio gezien. En raad eens! Ik ben aangenomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten