dinsdag 10 februari 2015

Hoe mijn inspiratie opeens komt en gaat


Vanmiddag moest ik mijn toets van economie inhalen. Ik moest hem tegelijk met een vriend doen. Op een gegeven moment ging de docent naar huis en zat ik samen met hem in het lokaal. Toen gingen we helemaal bedenken wat er zou gebeuren als we opgesloten zouden worden in de school.
Eerst zouden we een fort bouwen in de gymzaal. Daar zouden we dan 's nachts slapen. Vervolgens zouden we bij koken/bakken (onze school heeft verschillende afdelingen) eten halen. Dan zouden we bij de afdeling bouw een pijl en boog maken en gaan 'jagen'. Niet dat er mensen of dieren rond zouden lopen.

Hoe inspiratie komt en gaat. Tegenwoordig komt mijn inspiratie en vervolgens gaat hij weer. Ik moet echt naar de Hema boekjes halen om alles op te schrijven.
Ik heb nu weer een idee voor mijn boek. Maar het lukt mij nooit om een boek te schrijven. Daarvoor ben ik veel te ongeduldig.
Eigenlijk moet je meteen als je iets weet, het meteen opschrijven. Zo onthoud je het. Waarschijnlijk heb ik nog wel ergens een boekje liggen waarin ik het op kan schrijven.

Mijn tip in dus om het ergens op te schrijven in een schrift of in je telefoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten