donderdag 29 januari 2015

Don't let your dreams just be dreams


Wat een weer vandaag. Toen ik naar school ging was het droog. Alleen onderweg kreeg ik sneeuw, natte sneeuw, hagel en daarna was het weer droog. Wat is Nederland voor land? Op het ene moment schijnt te zon en nog geen drie seconden later sneeuwt het. Ik had trouwens biologietoets, nou die ging echt geweldig maar niet heus. Onze wiskundedocent heeft mijn klas opgegeven voor een wiskunde/reken wedstrijd. Persoonlijk vind ik dit een heel slecht plan. Er zijn echt maar een aantal in mijn klas die goed zijn in wiskunde. Zelf ben ik er echt heel slecht in. Maar laat ik het maar eens proberen.

Vandaag een serieuzer onderwerp. Nou ik ga het proberen leuk te maken. Don't let your dreams just be dreams, daar ga ik vandaag over schrijven.

Iedereen heeft wel een droom. De ene wilt bijvoorbeeld beroemd worden en de andere wilt een wereldreis maken.
Maar er zijn altijd mensen die zeggen dat dit onmogelijk is. Dat is het niet. Alles is mogelijk. Oké, niet misschien alles. Een groot deel wel.
Als je het echt wilt, dan kan je het ook.
Zo was mijn droom altijd om een eigen boek uit te geven. Ik weet hoe klein de kans is dat het ooit lukt. Het schrijven kiest jou, jij kan het schrijven niet kiezen.
Een docent bij mij op school vind dat ik het wel kan. Zij bood mij zelfs aan om hem uit te laten geven. Maar een vriendin van mij zei dat het niet mijn ding zou zijn.
Diep van binnen heb ik toch nog die droom.
Het gaat hier niet om mij of om iemand anders.
Het gaat om jou!
Als jij een droom hebt, ga er dan voor. Laat je door niks of niemand tegenhouden. Want het is jouw leven.

1 opmerking:

  1. Heel mooi geschreven en ben ik volkomen met je eens: als jij iets wilt in het leven kan je dat bereiken :-) Mooie boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen